Вот те надо оказывается попотеть все таки Мехвоины придется, а не так как вы думаете, что двинул его вперед и порядок - откинулся в кресле, ноги кинул на панель, закурили еще пивка открыл, а можно даже при дремать. Для сравнения на ровной поверхности (и не большой скорости) я могу отрегулировать подачу газа на танке и вылезти из люка мех-вода дойти до командирского подкурить, почесать затылок, присесть на броню. А танк будет ехать по прямой, не спеша.
Вы таки будете смеяться, но мехвоин практически не думает об управлении мехом даже в бою, не говоря уже о простом марше.
Собственно выдержки из тех мануала
BattleMechs typically have two or three major hand controls, control sticks. One control stick is the throttle, typically on the left side of the cockpit. The other is the main targeting control stick that aims the ’Mech’s weapons. Yes, despite all the arms and adjustable guns on a ’Mech, you just point and click to fi re. Some BattleMechs will add a second, left-hand weapon control stick to simultaneously aim diff erent groups of weapons, but this rarely works well in practice.
Steering is accomplished with a pair of foot pedals. You press the right pedal, the ’Mech turns right. The foot pedals also control jump jets if the ’Mech has them. Hit both pedals at once, the jump jets trigger;
Если вкратце, то здесь говорится, что мех управляется по сути всего-лишь при помощи двух-трех контрольных джойстиков и педалями.
But BattleMech computers do handle an incredible amount of lower-level decision-making.
Speaking of movement, this is another task that the BattleMech sweats over. As massive as BattleMechs are, they cannot depend on blind, crushing feet to create good footing. Even tanks, which have better footing and lower centers of balance than ’Mechs, will slip and slide in muck or on ice. Each footstep
is chosen to compensate for outside forces and in anticipation of the terrain as best possible, which the DI computer carefully observes through a BattleMech’s many sensors. BattleMechs will also attempt to move their limbs and torso to avoid collisions with terrain, like trees. The nimble twists of a light BattleMech slipping through a forest are not merely the action of a talented MechWarrior, but the ’Mech’s own DI computer attempting to avoid the trees.
Здесь говорится о том, что бортовой компьютер меха берет на себя все низкоуровневые операции, не создавая пилоту необходимости париться о таких вещах, куда поставить ногу, или как не зацепиться торсом за дерево.
Добавлено спустя 2 минуты 24 секунды:
Так что передвинул ручку газа, и мех будет спокойно идти вперед, пока пилот попивает пивасик