Модераторы: Siberian-troll, Torx
Rollon писал(а):Начали осваивать настолку, классику, и вот что то подобное ограничение не вижу. Есть ли оно? Или пихай что угодно куда угодно?
Class A Refit (Field): This kit allows players to replace one weapon with another of the same category and with the same (or fewer) critical spaces (including ammunition). For example, players may replace a medium laser with a medium pulse laser or ER medium laser, or replace an AC/10 with an LB 10-X AC, and so on. Additionally, changing a weapon’s location or facing falls into this category.
Class B Refit (Field): This kit allows replacement of one category of weapon with another class of weapon(s), but with the same or fewer critical spaces (including ammunition); for example, replacing a machine gun and ammo with a small pulse laser, replacing a Gauss rifle with two large lasers (as they’re both the same class and have fewer critical slots), and so on.
Class C Refit (Maintenance): This kit allows players to replace one type of armor with another (all locations); for example, replacing standard armor with ferro-fibrous. A Class C kit also enables replacement of a weapon or item of equipment with any other, even if it is larger than the item(s) being replaced; for example, replacing an ER large laser with an LRM-10 launcher and ammunition. Players may also change armor quantity and/or distribution, move a component, or add ammunition or a heat sink.
Class D Refit (Maintenance): This kit permits players to install a new item where previously there was none, or to install an ECM suite, C3-system or targeting computer. Players may also change heat sink types (including those integral to an engine) or engine ratings (but not the engine type). Finally, a Class D kit allows players to replace a location with a custom part.
Class E Refit (Factory): This kit lets players change the type of myomer installed, install CASE, and/or increase the unit’s Quality Rating one level.
Class F Refit (Factory): This kit lets players change a unit’s internal structure type (all locations), engine type, gyro type, or cockpit type. If a fusion engine is replaced by another type of power plant, i.e. Fission or ICE, then the total number of heat sinks mounted should be adjusted as indicated on the bonus heat sink table
Rollon писал(а):Начали осваивать настолку, классику, и вот что то подобное ограничение не вижу. Есть ли оно? Или пихай что угодно куда угодно?
Синций писал(а):небольшими мастерскими, в которых могут заменить движок
В ещё более новых их заменителях (Lamenkov's Liability и т.д.) они фактически возвращаются.Даймонд писал(а):Что характерно, уже в не самых новых сценарпаках "ржавые мехи" отсутствуют как класс.
Маленький Скорпион писал(а):В ещё более новых их заменителях (Lamenkov's Liability и т.д.) они фактически возвращаются.
Даймонд писал(а):В "ещё более новых их заменителях" нередко у каждого пилота - свой кастом.
Оффтоп: Зачем пользоваться вышеуказанным - для меня загадка, если честно.
Sam08 писал(а):Оффтоп: Зачем пользоваться вышеуказанным - для меня загадка, если честно.
Годика так три назад мекалаб этого не мог.
Хельг_Асгард писал(а):Товарищи, а какова крайняя версия MegamekLabs?
Хельг_Асгард писал(а):Обычно пользуюсь связкой HM* и SSW, прочел про MML, решил таки попробовать.
Пока родилось 3 вопроса:
1. Как прикреплять изображение к меху (по инструкции из хелпа не удалось - генерит при печати стандартное изображение кабины)? Копирование файлов в ту же директорию, где лежит картинка с кабиной, не помогло.
2. Как прописывать имя пилота для печати?
3. Как выбрать скилы пилота для перерасчета БВ?
Не исключено, что я не рукожоп:)
Rollon писал(а):и в догонку к выше написавшему еще вопрос, наверно технического характера...
Никто не знает почему MegamekLabs может не печатать листы пехоты??? Все остальное вроде печатает, а пехоту при нажатии print даже диалоговое окно не открывается...
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 8