Модераторы: Siberian-troll, Hobbit
Kuntar писал(а):Porcupine - ШИПЫ?
SPIKES
Introduced: 3051 (Federated Commonwealth)
Though long used as a popular cosmetic enhancement, providing BattleMechs with a fearsome and barbaric look, it was not until after the demonstrated effectiveness of the hatchet as a ’Mech-scale physical attack weapon that spikes were seriously considered as a potentially viable new weapon (and passive defense system) for close combat. Through the testing grounds of the Game World, spikes gradually evolved from simple decorative cones to the much more eff ective protrusions they are today. Despite their proven capability, however, spikes remain a rare sight beyond the arenas.
Rules level: Experimental
Available To: BM, IM
Tech base (Ratings): Inner Sphere (C/X-E-E)
Game Rules: Defensively, a cluster of spikes reduces the damage from any successful physical attacks against a spiked location by 4 points (to a minimum of 1) that an Attacker would otherwise infl ict. In addition, the attacker suff ers 2 points of damage (divided equally) to the body location(s) that delivered the attack (center torso for a ’Mech charge; the appropriate arm for a single-armed punch; the appropriate leg for a kick; both legs for Death From Above; both arms for a push), unless the attack was delivered using a club or other physical attack weapon (like a hatchet).
Offensively, an attacking ’Mech mounting spikes in torso locations may increase the damage infl icted on its opponent during a Charge Attack by declaring such intent before making the to-hit roll. A successful charge with spikes used in this fashion adds 2 points of damage for every torso cluster of spikes the attacking unit has, and absorbs 4 points of damage as normal for any damage groups the Attacker sustains to a spike-protected location.
The Attacker must also roll 2D6 each time a location with spikes suff ers damage. On a result of 9 or higher, the cluster suffers a critical hit and is destroyed.
Kuntar писал(а):Wyvern - дизайн роботов из 70-х?
Маленький Скорпион писал(а):Nexrist, не получились они ни более живучими, ни более мобильными, ни лучше вооружёнными, чем мехи. Чем бронепехота -- возможно, хотя тут ещё как сравнивать. Но проблемы логистики (транспортировка, техобслуживание, медобеспечение пилотов и т.д.) перевешивают тактические преимущества на оперативном уровне.
Когда-нибудь Плог его перерисует. Протомехи, вон, уже начал
Kuntar писал(а):А это что за арт такой мехов, техники, кораблей?
Nexrist писал(а):Почему не обойтись шлемом, как в мехе?
Маленький Скорпион писал(а): транспортировка по земле сложнее, потому что в габариты десантных отделений БТР, БМП и прочей техники они не вписываются в принципе.
Маленький Скорпион писал(а): Для техобслуживания нужна отдельная номенклатура комплектующих, помимо уже имеющихся для мехов, танков и бронепехоты...
Маленький Скорпион писал(а):В мехе им тоже не обойтись.
acefalcon писал(а): (проект "Machina Domini" и его клановские аналоги).
Nexrist писал(а):А зечем им туда вписываться
Nexrist писал(а): И уж точно не является недостатком оной
Nexrist писал(а):дубина-вот идеальное оружие для солдата!
Nexrist писал(а):Почему протомех должен управляться именно через нейроимплант, а не через нейрошлем?
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 16