Новости проекта MechWarrior Online

Название говорит само за себя.

Модераторы: Siberian-troll, Hobbit

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение ELH_Doppelganger » 14 июн 2014, 11:08

Омни-кастомизация от рыб позволяет создать лайта с 3 АМС??
— сколько процентов от победы составляет удача?
— как повезет
Аватара пользователя
ELH_Doppelganger
Начитанный
 
Сообщения: 598
Зарегистрирован: 11 фев 2013, 18:11
Откуда: Якутск / Fort Winston, Dieron
Благодарил (а): 19 раз.
Поблагодарили: 171 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Igor Kozyrev » 14 июн 2014, 11:27

ELH_Doppelganger писал(а):Омни-кастомизация от рыб позволяет создать лайта с 3 АМС??

Всё соответствии с каноном http://www.sarna.net/wiki/Kit_Fox_(Uller)
Alt. Config C
An attempt to employ the Kit Fox in a scouting role, the C configuration has but one ER Large Laser for long-range combat. Instead, the Kit Fox C mounts numerous light weapons, equipped with a Small Pulse Laser and dual Machine Guns. Two A-Pods provide excellent protection against infantry. While the Kit Fox C still has a somewhat slow speed, it is far more durable than other scout 'Mechs, and carries an array of three Anti-Missile Systems and an ECM Suite to further increase it's survivability. An Active Probe allows for detection of hidden units while scouting. BV (1.0) = 1,195[2], BV (2.0) = 1,150[1], 1,147[9]
Аватара пользователя
Igor Kozyrev
Начинающий
 
Сообщения: 91
Зарегистрирован: 19 фев 2014, 18:35
Откуда: Россия, Омск
Благодарил (а): 25 раз.
Поблагодарили: 17 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение ELH_Doppelganger » 14 июн 2014, 11:43

Только в игре это будет дисбалансом, как мне кажется. ЛАМС вводить не собираются?
— сколько процентов от победы составляет удача?
— как повезет
Аватара пользователя
ELH_Doppelganger
Начитанный
 
Сообщения: 598
Зарегистрирован: 11 фев 2013, 18:11
Откуда: Якутск / Fort Winston, Dieron
Благодарил (а): 19 раз.
Поблагодарили: 171 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Igor Kozyrev » 14 июн 2014, 11:55

ELH_Doppelganger писал(а):Только в игре это будет дисбалансом, как мне кажется. ЛАМС вводить не собираются?

Не сказал бы. Сфероидные лрм летят залпом, в то время как клановские - "ручейком". Получается, что занерфили/забаффали обе стороны. Про ламс никакой информации я не слышал.
Аватара пользователя
Igor Kozyrev
Начинающий
 
Сообщения: 91
Зарегистрирован: 19 фев 2014, 18:35
Откуда: Россия, Омск
Благодарил (а): 25 раз.
Поблагодарили: 17 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Kotey » 16 июн 2014, 10:06

Kotey
Новичок
 
Сообщения: 14
Зарегистрирован: 15 май 2013, 15:53
Благодарил (а): 125 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Acid Megatron » 19 июн 2014, 00:08

Раздача халявы! Просто войди в игру.
День према + место в ангаре.
http://mwomercs.com/forums/topic/161961 ... -mech-bay/
Изображение
Аватара пользователя
Acid Megatron
Модератор
 
Сообщения: 1144
Зарегистрирован: 13 янв 2013, 22:14
Благодарил (а): 379 раз.
Поблагодарили: 503 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение KULEK » 19 июн 2014, 00:42

Acid Megatron писал(а):Раздача халявы! Просто войди в игру.
День према + место в ангаре.
http://mwomercs.com/forums/topic/161961 ... -mech-bay/

не дают ничего. пардон после 20 должны дать кажется
Я просто люблю чаёк!!!
Аватара пользователя
KULEK
Начитанный
 
Сообщения: 548
Зарегистрирован: 08 сен 2013, 11:46
Откуда: Ленинград
Благодарил (а): 315 раз.
Поблагодарили: 322 раз.
Награды: 1
Покраска по форме IS - к (1)

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Acid Megatron » 19 июн 2014, 07:49

Голосуем. Что интересно?

http://mwomercs.com/forums/topic/161934 ... uest-poll/
Изображение
Аватара пользователя
Acid Megatron
Модератор
 
Сообщения: 1144
Зарегистрирован: 13 янв 2013, 22:14
Благодарил (а): 379 раз.
Поблагодарили: 503 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Igor Kozyrev » 19 июн 2014, 08:04

Acid Megatron писал(а):Голосуем. Что интересно?

http://mwomercs.com/forums/topic/161934 ... uest-poll/

Да там каждый первый пункт должен был быть исполнен давным-давно.
Аватара пользователя
Igor Kozyrev
Начинающий
 
Сообщения: 91
Зарегистрирован: 19 фев 2014, 18:35
Откуда: Россия, Омск
Благодарил (а): 25 раз.
Поблагодарили: 17 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение DeJaVu » 19 июн 2014, 21:02

Я ненавижу рыб. Восемь последних игр, последний выживший, как минимум 1 килл, и все сливы.
Даешь перевыполнить план по выпуску вехикулярных огнеметов в отчетном 3145 году!
Аватара пользователя
DeJaVu
Администрация btbooks.ru
 
Сообщения: 3472
Зарегистрирован: 17 июл 2009, 17:41
Благодарил (а): 154 раз.
Поблагодарили: 1238 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Baltasar » 20 июн 2014, 11:16

не падай Духом, потом будет 8 выигрышных боев.

У меня и по 10 подряд было, даже когда лэнс уложит мехов 8-10, а остальные сливались.
Аватара пользователя
Baltasar
Начинающий
 
Сообщения: 90
Зарегистрирован: 14 ноя 2007, 07:59
Откуда: Novosibirsk
Благодарил (а): 143 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Igor Kozyrev » 20 июн 2014, 11:19

Baltasar писал(а):не падай Духом, потом будет 8 выигрышных боев.

У меня и по 10 подряд было, даже когда лэнс уложит мехов 8-10, а остальные сливались.

Ну, если команда все же сняла 8-10 мехов, то рыб винить нельзя, бой был равный, разве нет?
Аватара пользователя
Igor Kozyrev
Начинающий
 
Сообщения: 91
Зарегистрирован: 19 фев 2014, 18:35
Откуда: Россия, Омск
Благодарил (а): 25 раз.
Поблагодарили: 17 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Baltasar » 20 июн 2014, 11:37

равный когда все работают, а когда происходит чудо, и сам разбираешь, потом и сам добиваешь, потом и сам умираешь. и одна команда равно работает, а твоя дестроед в первые 2 минуты.

Я все таки считаю, что чисто обстоятельства (или даже удача) позволяют подбить часть мехов врагов.

Добавлено спустя 4 минуты 56 секунд:
Если бы, такой каждый бой был бы, я понял бы, что мы мега круты, и нас специально добивают слабыми игроками, но я играю достаточно хреново.
Аватара пользователя
Baltasar
Начинающий
 
Сообщения: 90
Зарегистрирован: 14 ноя 2007, 07:59
Откуда: Novosibirsk
Благодарил (а): 143 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение DeJaVu » 24 июн 2014, 07:54

Greetings MechWarriors,
We are preparing for the next Public Test! Please refer to Russ' Command Chair post for more details!
More information regarding the Public Test system, as well as feedback threads and questionnaires for the test can be found here: http://mwomercs.com/...st-for-science/

Date
24-Jun-2014

Focus
Do It For Science! - Matchmaker, Equipment and Fall Damage Test
Matchmaker
Weight Class Rule of Threes, AKA 3/3/3/3 - 4x3
Solo Public Queue (Solo)
Solo Public Queue (2-4 person)
Group Queue (2-4 person)
Group Queue (5-10 person)
Group Queue (12 person)
Equipment
Clan Targeting Computer
Inner Sphere Command Console
Scalar Falling Damage
Test Time



Start: 4PM PDT / 7PM EDT / 11PM UTC
Duration: 4 hours.

Eligibility
All players registered before 23-Jun-2014 at 4:30AM PDT may join the test.

Important Notes
The test time is set to optimize our chances of catching the North American Eastern peak and Pacific surge, in order to see the highest possible spike of players in the test launching into the matchmaker at once. This is not intended to be an extended test. Our sincere apologies to any of our keen international players who would have preferred a different time-slot.
The Command Console is not currently available for purchase in this test version. To access this system, purchase the Atlas D-DC variant which comes with this piece of equipment. You may have to sell an owned Mech to make room for a MechBay, we apologize for any inconvenience this may cause and wish to remind all players that any changes made to your account in the test server stay in the test server without affecting your live account.
Please join us by installing the Public Test client here.
If you experience issues with the Public Test client, please try running the repair tool.

Изображение
Даешь перевыполнить план по выпуску вехикулярных огнеметов в отчетном 3145 году!
Аватара пользователя
DeJaVu
Администрация btbooks.ru
 
Сообщения: 3472
Зарегистрирован: 17 июл 2009, 17:41
Благодарил (а): 154 раз.
Поблагодарили: 1238 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение DeJaVu » 25 июн 2014, 07:17

I wanted to be the first to give you some very exciting information regarding the upcoming July 2nd patch. First off, in the category of house cleaning: The patch will be Wednesday July 2nd instead of the usual Tuesday, because of our July 1st Canada Day holiday. I am sure you understand. With that out of the way let me tell you about the good stuff.

Match Maker Update
The new MM as described in the recent VLog now contains the long awaited 3/3/3/3 or “4x3” functionality. This means every basic match should conform to this new breakdown of weight classes. However, the MM has been built flexible and in some situations; When we are at lower population levels, the MM has release valves that will allow the 4x3 functionality to flex a little and allow a match of a slightly different configuration. Even in these situations, the MM ensures that both sides contain the same make up of weight classes. In fact, everything about the MM is a tuneable value that can be changed in real-time without downtime of the servers. This all allows us to continue to work on additional functionality such as exact tonnage matching and future needs of Faction matching for Community Warfare.

Perhaps I saved the best for last: The New MM also allows for group sizes larger than 4. Yes, you will be able to create groups in sizes 2-10 and 12. How this works is that players that choose to continue to play in groups of 2-4 will either be placed into the “Solo Public Queue” or the “Group Queue”. Players choosing to play in groups of 5-10 or 12 will ALWAYS be placed into the “Group Queue”. While matches in this Group Queue are always formed of players in groups only, groups of 2-4 will appear in both queues. Players in the solo queue are ensured that there will be only one 2-4 sized premade per side. In the case of 12-person group, this means a positive change in that they no longer need to just hope another 12-person group happens to be searching. In the case where you launch with a 12-person group, the MM will first look to see if there is another 12-person group to match up against, if there is great, if not it will piece together 12 from the rest of the group queue for you to fight against.

You may have noted that “these do NOT go to eleven”. In short, groups of 11 are an odd problem, only solved by either throwing unsuspecting random solo players into the likely much fiercer group queue games as the only player NOT in a group, or adding the complexity of giving solo players the option box to tell us they don’t mind getting thrown into the group Queue. Either way feels undesirable at the moment and we’re going move ahead with the one invalid group size.

All players in a group will be happy to learn that the “'Mech Select” button from the private match window has made its way into the group window. So now, quick selecting of 'mechs along with consumable management will be much more convenient while in a group.

A final note on this subject would be a suggestion that with this new MM, you should be paying even closer attention to the player queue size window. Not only will this lead to shorter wait times but it also supports the 4x3 feature in making it function as smoothly as possible. If you don’t mind helping even out the queue sizes, please do! I am continuing to explore ideas on how to reward players that choose the currently suggested weight class. New UI functionality in the group window will help players conform to the 4x3 functionality as well as show them the group queue sizes when hovering over either mech select or launch.

Clan Targeting Computers and Command Console
We are happy to see these systems enter the game especially the long awaited IS command console. We can post some numbers on how they behave this week, though I am sure player feedback will continue drive adjustments and tuning.

Scalar falling damage
In essence, this feature means no longer can you let yourself fall however high your JJ take you and receive negligible fall damage to your legs. As the name implies this is scalar based on weight class and tonnage, so light 'mechs won’t notice much of a difference but the Heavies and of course Assault' mechs will notice a significant change. Your typical jump-sniper Heavy or assault is going to take leg damage that is going to add up fairly quickly unless they change their ways. Pilot’s will need to learn to cushion their landings with their JJ’s and that means saving some fuel for a landing. They can either achieve this by not jumping as high in the first place or perhaps spending more tons on JJ when building their 'mech. All of this should add up and have the desired impact on MWO, which is to lower the overall significant advantage JJ-capable 'mechs have in the game, at least not without more of a trade-off.

Public Test
We are planning a public test for this Tuesday the 24thJune. The Matchmaker Update, Clan Targeting Computer and Scalar Falling Damage are each included in this Public Test.

Jump Jet Heat
While not included in the test, I want to add a note here about the new JJ heat system you have been hearing about. We had this feature integrated and all set to release in the upcoming Test and July 2nd patch, however over the weekend I have decided to hold it back for the time being, here is the explanation: The feature was working just as intended with tuneable values and all looked good. However, before creating this new JJ heat system we were already aware that the JJ thrust code in our game was still in need of some work: Many players in our game currently only use one JJ and they are receiving too much thrust and capability for having just the one. Even though this new JJ heat code was working as intended; If released without first dealing with the JJ thrust issue, it was just going to exacerbate that existing problem. Any larger 'mechs properly running perhaps 4 JJ’s would be generating this new additional heat while the one JJ 'mechs would be generating very little extra heat from what they do currently. It forces more players to adjust and adopt into the one JJ game play and really penalizing certain Clan 'mechs that are forced into a JJ count with no ability to lower it. As such, we will keep the JJ heat code shelved for the time being while we direct out attention to fixing the other half of the problem and make sure the entire thrust provided per JJ is re-tuned. This will mean one JJ will become much more limiting then it is currently and you will need to take more JJ’s to accomplish what you can now. Once we are happy with the amount of thrust per JJ, we can introduce those changes along with the new JJ heat code as a complete system and feature. A positive side effect is that we can introduce and allow the Scalar falling damage system to settle in first and gather player feedback before we add this extra layer of new JJ thrust and heat levels.
Даешь перевыполнить план по выпуску вехикулярных огнеметов в отчетном 3145 году!
Аватара пользователя
DeJaVu
Администрация btbooks.ru
 
Сообщения: 3472
Зарегистрирован: 17 июл 2009, 17:41
Благодарил (а): 154 раз.
Поблагодарили: 1238 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Click » 27 июн 2014, 01:13

ааахххх.... перевод бы кто выложил...
Смерть стоит того, чтобы жить, а любовь стоит того, чтобы ждать...(с) Цой
Изображение
Пожертвования на русификацию книг по БТ принимаются на:
Яндекс.Деньги: 410012535804526
Аватара пользователя
Click
Администрация btbooks.ru
 
Сообщения: 2751
Зарегистрирован: 31 янв 2008, 14:57
Откуда: Приднестровье, Тирасполь
Благодарил (а): 1692 раз.
Поблагодарили: 341 раз.
Награды: 1
За заслуги перед порталом, 1ст (1)

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение ELH_Doppelganger » 27 июн 2014, 17:20

С паблик тестом забавно вышло - его посетили менее 10% от аудитории, тестировавшей клановы мехи.
Just a quick update on today’s public test, and the new matchmaker changes we were attempting to trial. Unfortunately PTS population levels were far too low for us to fully test the new system. We saw less than 10% of the turnout that the Clans PTS drew a few weeks ago.
— сколько процентов от победы составляет удача?
— как повезет
Аватара пользователя
ELH_Doppelganger
Начитанный
 
Сообщения: 598
Зарегистрирован: 11 фев 2013, 18:11
Откуда: Якутск / Fort Winston, Dieron
Благодарил (а): 19 раз.
Поблагодарили: 171 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Leonid » 27 июн 2014, 18:40

Так рыбы сами виноваты, что ориентировались только на америкосов и это их благодарность. В EU зоне насколько знаю, интерес куда выше, но рыбам плевать.
Аватара пользователя
Leonid
Администрация btbooks.ru
 
Сообщения: 5797
Зарегистрирован: 21 мар 2007, 12:22
Откуда: берлога под Санкт-Петербургом
Благодарил (а): 561 раз.
Поблагодарили: 2501 раз.
Награды: 1
Отличный переводчик/писатель (1)

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение Acid Megatron » 12 июл 2014, 21:13

Изображение Изображение
Изображение
Изображение
Аватара пользователя
Acid Megatron
Модератор
 
Сообщения: 1144
Зарегистрирован: 13 янв 2013, 22:14
Благодарил (а): 379 раз.
Поблагодарили: 503 раз.

Re: Новости проекта MechWarrior Online

Сообщение DeJaVu » 26 авг 2014, 21:19

Распродажа. Dire Wolf со скидкой 15%
Изображение

Сегодня вводят Nova за c-bills, а также за 750 голда новая приблуда в кокпит. Послушать, как звучит - ТУТ
Изображение
Даешь перевыполнить план по выпуску вехикулярных огнеметов в отчетном 3145 году!
Аватара пользователя
DeJaVu
Администрация btbooks.ru
 
Сообщения: 3472
Зарегистрирован: 17 июл 2009, 17:41
Благодарил (а): 154 раз.
Поблагодарили: 1238 раз.

Пред.След.

Вернуться в MechWarrior Online

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 6