Страница 1 из 1

[ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 14 авг 2011, 05:27
DeJaVu
http://www.gamedev.net/topic/608174-wan ... mech-game/
Team name:
WiE (Name subject to change)

Project name:
Decision at Thunder Rift (Name subject to change)

Brief description:
This game is a 3rd person shooter with in-mech combat, out-of-mech combat, and mech customization. We feel that, as good as the Mech Warrior series is (and other mech games as well), companies have never really gotten the mech game right. We want to create a game that really makes the player feel the awe of being inside an actual giant, walking, machine. Sense of scale is going to be paramount to deliver the aesthetics we're trying to achieve. The out-of-mech combat is there to supplement that, and to bring more character to the person inside the machine. The player should feel like they are the pilot, not the machine. With the mechs, we plan on having systems for modular weapons (guns, missiles, lasers, etc), heat sinks, enemy tracking, localized damage, and of course destructive environments. With the infantry, we plan on using a more simplified version of the mech combat system and tweak it a little so that it feels like the player is controlling a person instead of a giant machine. For fans of Mech Warrior, Battletech, or just mech games in general, you'll feel right at home with us.

Target aim:
Our target aim is to create a mind-blowing vertical slice for a demo and use that to get funding to create the full game. Our current platform target is PC; releasing on other platforms is still a possibility.

Compensation:
There's no up-front money for this project. There is the possibility of royalties and/or the possibility of being hired on to make the full game.

Technology:
We have done the research on Unity and UDK, and we believe we could get a great product out of either one. Right now we're leaning toward UDK, but if the Lead Programmer has a preference, it would definitely change our minds.

Talent needed:
We're looking for a Lead Programmer who can be in charge of the technical design of the game, and take on a bulk of the coding right now. That person would also be in charge of interviewing, selecting, and delegating work to other developers that join the team.

Team structure:
We've been collaborating for more than a month now, and our team consists of:
Darren - Writer
Philip - 3D Modeler
Nick (me) - Project Manager, Game Designer

Website:
No site yet, still working on it...

Contacts:
Please feel free to email me directly at nickfrushour@gmail.com

Previous Work by Team:
I have been leading teams of 3 - 12 people to complete games on time for the past 2 years. Projects I've managed have been from 2 weeks to 6 months. I have played key roles in more than a dozen released mobile games, and have won awards from sites like pocketgamer for design work.


Изображение

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 14 авг 2011, 10:29
Intek
надеюсь они довидут дело до готового продукта

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 14 авг 2011, 10:35
acefalcon
3Д моделер дело свое вроде знает - Локаст неплох. Только пойдет ли все это дальше?

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 14 авг 2011, 11:08
Юджин
Маловероятно. MW LL делали несколько лет, а там все-таки и команда посерьезнее была и движок использовали от Кризиса. А с нуля проекты, что этот что "Вторжение" наше до конца вряд ли доведут. Слишком большая работа чтоп ее на голом энтузиазме можно было вывезти.

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 14 авг 2011, 11:19
connor1942
acefalcon писал(а):Локаст неплох.

Только не похож.

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 16 авг 2011, 22:14
Маленький Скорпион
connor1942, сие -- плод противуестественного греха ансина с визивигом.

з.ы. впрочем, на мой взгляд -- неплохо. Местами даже хорошо.

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 16 авг 2011, 22:21
Андрей
Угу и сколько таких проектов было, ни один не выжил кроме электронного варианта настола.

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 17 авг 2011, 08:50
RNC_Dron
Маленький Скорпион писал(а):connor1942, сие -- плод противуестественного греха ансина с визивигом.

МС, визивиг в БТ - это не буржуйство, а идеал, к которому надо стремиться.

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 20 авг 2011, 18:31
Юджин
Андрей

MechWarrior Living Legends все-таки да ума довели. Но это скорее в виде исключения.

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 23 авг 2011, 00:36
Click
Мдя, маловероятно что до финала доведут. На голом энтузиазме не выедешь....

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 23 авг 2011, 12:45
Pjotr
как говорится надежда умирает последней. будем надеится что доведут до конца.

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 24 авг 2011, 16:30
IronHawk-711
Андрей писал(а):Угу и сколько таких проектов было, ни один не выжил кроме электронного варианта настола.

Кстати, а проекты трехмерного настола были? ну, карты, модели, анимация, все такое - смотрелось бы неплохо

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 24 авг 2011, 17:01
acefalcon
Есть такой, на странице софта есть. Убог и неудобен. Мегамек в разы понятнее

Re: [ФанПроект]Decision at Thunder Rift

СообщениеДобавлено: 24 авг 2011, 17:23
RNH_Alva
Локуст красиво получился. Жалко не в цвете. А то что ансин так он мне даже более родным кажется чем визивиг =).