Fireworks

Форум для всех любителей "настола". Милости просим, как опытных меховодов, так и начинающих. Рады всем!!!

Модераторы: Siberian-troll, Torx

Fireworks

Сообщение Diamond » 02 фев 2010, 03:42

Сценарий для DeJaVu. Можно флудить =).
Отыгрывать живьём.

FIREWORKS

New Earth, May 3039

DISPOSITION

Map 1 (west): Standard BattleTech, NW hex 0101
Map 2 (east): CityTech, NW hex 0101
Before the play begins, defender player places 5 medium buildings (CF 50, 1 hex, height 1) anywhere on the paved hexes of map 2. These buildings are ammunition depots; they should be located at least three hexes away from each other.

ATTACKER

Attacker force consists of the elements of the Ryoken-Ni.
The attacker enters from the western edge of the map during the movement phase of the 1st round of combat.

Strike lance
DRG-1G Grand Dragon – tai-i Taichi Kuro (gunnery 2, piloting 3)
KTO-20 Kintaro – chu-i Clayton Swinehart (gunnery 3, piloting 3)
WVR-6K Wolverine – gunsho Kenshin Hideaki (gunnery 3, piloting 5)
PXH-1 Phoenix Hawk – gunsho Nelson Ryburn (gunnery 4, piloting 4)

Fire lance
GRF-1N Griffin – chu-i Fernando Trezza (gunnery 3, piloting 5)
CN9-A Centurion – gunsho Daichi Yori (gunnery 4, piloting 5)
TBT-5K Trebuchet – gunsho Takashiro Youta (gunnery 3, piloting 6)
WVE-5N Wyvern – gunsho Annabelle Strawder (gunnery 3, piloting 5)

Attacker Objectives
1. Target enemy mechs.
At least three defender mechs must be destroyed or immobilized by the end of the scenario.
2. Don't forget the tanks.
At least four defender vehicles must be destroyed or immobilized by the end of the scenario.
3. Take the depots.
At least one ammunition depot should survive combat.

DEFENDER

Defender force is a mix of New Earth planetary militia and NETC mercenary security force.
Due to the surprise attack and poor coordination between the planetary militia and NETC mercenaries, defender force suffers -1 initiative modifier for the duration of combat.
NETC security force units deploy anywhere on the map 2. Security force infantry may be deployed as hidden units. NETC infantry equipped with SRMs may be armed with Inferno munitions.
Planetary militia units enter from eastern edge of the map during the movement phase of the 1st round of combat.

NETC security force

Foot infantry squad, rifle/ballistic (gunnery 4, anti-mech – none)
Foot infantry squad, MG (gunnery 4, anti-mech – none)
Foot infantry squad, SRM (gunnery 4, anti-mech – none)
Goblin Medium Tank (gunnery 4, driving 5)
Goblin Medium Tank (gunnery 4, driving 5)
Vedette Medium Tank (gunnery 4, driving 5)
Vedette Medium Tank (gunnery 4, driving 5)

New Earth planetary militia

WVR-6R Wolverine – leutnant Karina Gehringer (gunnery 3, piloting 4)
CLNT-2-3T Clint – sergeant Allan Musante (gunnery 4, piloting 4)
FS9-H Firestarter – sergeant Hugo Kiesling (gunnery 4, piloting 5)
JVN-10F Javelin – Guy Grizzard (gunnery 4, piloting 5)

Defender Objectives

1. Hold the line!
NETC convoy is performing a hasty evacuation of the valuable materials to the east of the combat zone. Keep enemy occupied as long as possible. Keep at least 2 mech or vehicle units operational for full 10 combat rounds.
2. Do not play a hero.
Since the beginning of the round 11, defender force may initiate retreat. Defender units may exit from the eastern map edge. At least 2 mechs should retreat.
3. Payback.
Destroy or immobilize at least 3 attacker mechs.

SPECIAL RULES

Ammunition Depots
Each building on map 2 is an ammunition depot. For each attack that hits the building from a weapon dealing 6 or more points of damage as a single group, roll 2d6. On the result of 10+ the ammunition explodes. All units in the same hex with the building receive 40 points of damage (in groups of 5) and 10 points of heat (if applicable). All units in the adjacent hexes receive 20 points of damage (in groups of 5) and 5 points of heat (if applicable). Damage is applied as if taken from an area-effect attack. Building is immediately destroyed, the hex is converted into rubble.

Dusk
Dusk/Dawn condition is in effect (see TacOps, pg. 58)
Вообще-то я противник всякой войны. Война портит солдат, разрушает шеренгу и пачкает мундиры.
Аватара пользователя
Diamond
Сотрудник Библиотеки
 
Сообщения: 4776
Зарегистрирован: 15 окт 2008, 14:26
Откуда: Херотитус, Нью-Гедон
Благодарил (а): 164 раз.
Поблагодарили: 2035 раз.
Награды: 10
За заслуги перед порталом, 1ст (1) Великое Летнее Кишение-10, уч (1) Иррегуляры vs Крылья (1) Великое червие - 2010 (1) Операция "Крыса" (1)
Великое Летнее Кишение-11, 3ст (1) Великое Весеннее Кише-14, 3ст (1) Уроборос-2014 золото (1) Серебряный призер БТКон-2010 (1) За участие в БТконе12 (1)

Re: Fireworks

Сообщение Fenris » 02 фев 2010, 10:55

несмотря на стандартность - забавный сценарий, с учётом ограничения по времени - я бы сыграл. С ходу даже не скажешь кому проще. У защитников - задачи сохранить танки не стоит, склады им не нужны (из вредности можно взорвать все), сохранить 2 меха к 13 раунду реально, самое сложное - выбить у противника 3х - здесь в основном надежда на удачные засады и инферно. У атакующих силы вобщем позволяют разобраться с противником, но надо торопиться + сохранение складов от них совсем не зависит:) Вот такая вот предварительная беглая оценка.
А такой вопрос - если здание разрушено, но не взорвалось - что происходит?:)
Аватара пользователя
Fenris
Сотрудник Библиотеки
 
Сообщения: 5429
Зарегистрирован: 22 ноя 2008, 22:00
Откуда: СПб
Благодарил (а): 625 раз.
Поблагодарили: 985 раз.
Награды: 6
VIP-Читатель (1) За заслуги перед порталом, 1ст (1) Красный Корсар (1) Великое Летнее Кишение-12, 1ст (1) Бешеные кубики 2013-2 (1)
Конструктор мехостроения (1)

Re: Fireworks

Сообщение Diamond » 02 фев 2010, 11:12

А такой вопрос - если здание разрушено, но не взорвалось - что происходит?:)

Просто превращается в rubble, по стандартным правилам. С точки зрения миссии (рейд с целью захвата припасов) - боеприпасы не взорвались, но погребены под завалом.

Слегка пофиксил правила по подрыву зданий.
Вообще-то я противник всякой войны. Война портит солдат, разрушает шеренгу и пачкает мундиры.
Аватара пользователя
Diamond
Сотрудник Библиотеки
 
Сообщения: 4776
Зарегистрирован: 15 окт 2008, 14:26
Откуда: Херотитус, Нью-Гедон
Благодарил (а): 164 раз.
Поблагодарили: 2035 раз.
Награды: 10
За заслуги перед порталом, 1ст (1) Великое Летнее Кишение-10, уч (1) Иррегуляры vs Крылья (1) Великое червие - 2010 (1) Операция "Крыса" (1)
Великое Летнее Кишение-11, 3ст (1) Великое Весеннее Кише-14, 3ст (1) Уроборос-2014 золото (1) Серебряный призер БТКон-2010 (1) За участие в БТконе12 (1)

Re: Fireworks

Сообщение Lyra Rise Again » 02 фев 2010, 11:33

ну в принципе интересно, можно и отыграть.
Lyra uber alles! Lyra rise again!
Аватара пользователя
Lyra Rise Again
Начитанный
 
Сообщения: 312
Зарегистрирован: 13 фев 2022, 09:39
Благодарил (а): 2 раз.
Поблагодарили: 9 раз.

Re: Fireworks

Сообщение Diamond » 02 фев 2010, 12:24

BUFFALO HUNT

New Earth, May 3039

DISPOSITION

Map 1 (west): Open Terrain 1, NW hex 0101
Map 2 (east): City Street Grid Park 1, NW hex 0101
Before the play begins, defender player places 10 medium buildings (CF 50, 1 hex, height 1) anywhere on the clear or road hexes of map 2. Buildings should be at least two hexes away from each other and at least 5 hexes away from the eastern map edge.
Place 4 BFFL "Buffalo" supply vehicles in hexes adjacent to the buildings. No two "Buffalo" vehicles may be located near the same building.
Both attacker and defender force contains units surviving the previous scenario ("Fireworks"). Damage is not repaired, expended ammunition is not restored, pilot hits taken are reduced by one.

ATTACKER

Attacker force consists of the elements of the Ryoken-Ni used in the previous scenario ("Fireworks").
The attacker enters from the western edge of the map during the movement phase of the 1st round of combat.

If for some reason attacker can not field more than 5 operational mechs (they were destroyed or immobilized during the previous scenario), the following reinforcements arrive:
WVR-6R Wolverine - gunsho Sayuri Akemi (gunnery 4, piloting 3)
PXH-1K Phoenix Hawk - gunsho Alex Martinsen (gunnery 3, piloting 4)
Reinforcements enter from the western edge of the map during the movement phase of the 1st round of combat.

Attacker Objectives

1. Wipe them out.
Destroy all enemy combat units.
2. Take the supplies.
Destroy or immobilize at least two "Buffalo" trucks before they complete loading (see special rules).

DEFENDER

Defender force consists of the surviving mech an vehicle elements of the NETC security force and planetary militia from the previous scenario ("Fireworks").

Additional elements of the NETC security force covering the evacuation are available:
STK-3N Stalker - Julia Koverman (gunnery 3, piloting 5)
Vedette medium tank (gunnery 4, driving 6)
Vedette medium tank (gunnery 4, driving 5)
Manticore heavy tank (gunnery 3, driving 5)

Defender units are deployed anywhere on map 2.
STK-3N Stalker may be deployed as a hidden unit.

Defender Objectives

1. Evacuate NETC assets.
At least 3 "Buffalo" vehicles must retreat through the eastern map edge (see special rules).
2. Payback.
Destroy or immobilize at least 2 enemy mechs.

SPECIAL RULES

Evacuation
"Buffalo" vehicles start the scenario being loaded with NETCs assets and are considered immobile targets. At each 2nd round of combat since round 3 (3rd, 5th, 7th, 9th) one of the "Buffalo" vehicles (defender's choice) is finished loading and may start moving. "Buffalo" vehicles move during the movement phase before any other units and are not counted for the initiative purposes.
Вообще-то я противник всякой войны. Война портит солдат, разрушает шеренгу и пачкает мундиры.
Аватара пользователя
Diamond
Сотрудник Библиотеки
 
Сообщения: 4776
Зарегистрирован: 15 окт 2008, 14:26
Откуда: Херотитус, Нью-Гедон
Благодарил (а): 164 раз.
Поблагодарили: 2035 раз.
Награды: 10
За заслуги перед порталом, 1ст (1) Великое Летнее Кишение-10, уч (1) Иррегуляры vs Крылья (1) Великое червие - 2010 (1) Операция "Крыса" (1)
Великое Летнее Кишение-11, 3ст (1) Великое Весеннее Кише-14, 3ст (1) Уроборос-2014 золото (1) Серебряный призер БТКон-2010 (1) За участие в БТконе12 (1)

Re: Fireworks

Сообщение Fenris » 02 фев 2010, 13:04

многое зависит от сил, которые сохранят атакующие после 1го сценария....Сохранят много - шансы у них есть, сохранят так себе - скорее всего им Ж
Аватара пользователя
Fenris
Сотрудник Библиотеки
 
Сообщения: 5429
Зарегистрирован: 22 ноя 2008, 22:00
Откуда: СПб
Благодарил (а): 625 раз.
Поблагодарили: 985 раз.
Награды: 6
VIP-Читатель (1) За заслуги перед порталом, 1ст (1) Красный Корсар (1) Великое Летнее Кишение-12, 1ст (1) Бешеные кубики 2013-2 (1)
Конструктор мехостроения (1)

Re: Fireworks

Сообщение Diamond » 02 фев 2010, 13:52

Подправил слегка времянки для Буффало (1й автоматически уходит).

Добавлено спустя 3 часа 6 минут 54 секунды:
Ну и заключительный аккорд...

TODOME!

New Earth, May 3039

DISPOSITION

Map 1 (north-west) – Woodland (NW hex 0101)
Map 2 (north-east) – Standard BattleTech (NW hex 0101)
Map 3 (south-west) – Open Terrain 2 (NW hex 0101)
Map 4 (south-east) – City Ruins (NW hex 0101)

Before the play begins, defender player places 5 light buildings (CF 10, 1 hex, height 2) anywhere on the paved hexes of map 4. Buildings should be at least one hex away from each other. These buildings are battlemech hangars (see TacOps, pg. 116 for more info).

ATTACKER

Attacker force consists of the elements of the Ryoken-Ni.

Command Lance
HTM-27T Hatamoto-Chi – tai-i Jacob Hoskote (gunnery 2, piloting 3)
HTM-27W Hatamoto-Chi – chu-i Alf Iqbal (gunnery 2, piloting 4)
CHP-2N Champion – gunsho Asta Vendela (gunnery 3, piloting 3)
SHD-2H Shadow Hawk – gunsho Milla Natsuko (gunnery 3, piloting 4)

Recon Lance
JR7-D Jenner – chu-i Kristin Michi (gunnery 3, piloting 5)
MON-67 Mongoose – gunsho Yushua Bertil (gunnery 4, piloting 4)
SDR-5K Spider – gunsho Valdemar Bo (gunnery 4, piloting 4)

In addition, all Ryoken-Ni elements surviving previous scenario ("Buffalo Hunt") may take part in this scenario. Armor damage is repaired (but not internal structure damage or equipment damage); ammunition is fully reloaded, pilot hits taken reduced by one.

The attacker enters from the northern edge of the map during the movement phase of the 1st round of combat.

Attacker Objectives
1. Finish them off!
Destroy all enemy units.
2. Show them the power of the Dragon!
Perform at least 3 successful physical attacks.

DEFENDER

Defender force contains of the elements of the New Earth planetary militia.

Command Lance
BLR-1G BattleMaster – leutnant Boris Gottlob (gunnery 3, piloting 5)
MAD-3R Marauder – hauptmann Hans Hannelore (gunnery 3, piloting 4)
CRD-3R Crusader – sergeant Ottomar Wieland (gunnery 3, piloting 4)
ENF-4R Enforcer – sergeant Elnora Khalaf (gunnery 4, piloting 4)

Support Lance
Partisan heavy tank (gunnery 3, driving 5)
Partisan heavy tank (gunnery 4, driving 5)
Bulldog (LRM variant) (gunnery 4, driving 5)
Bulldog (LRM variant) (gunnery 4, driving 5)

Patrol Lance
VLK-QA Valkyrie – leutnant Lilia Murawski (gunnery 4, piloting 4)
VLK-QA Valkyrie – sergeant Edmund Veit (gunnery 4, piloting 5)
Saracen medium hover tank (gunnery 4, driving 5)
Saracen medium hover tank (gunnery 4, driving 5)

Command lance deploys inside the battlemech hangars on map 4 (see special rules section for more info).
Support lance deploys anywhere on map 4.
Patrol lance deploys anywhere on map 3 or map 4.

If the hauptmann’s Hannelore mech is destroyed or hauptmann is rendered incapacitated, defender force suffers -2 penalty to the initiative rolls.

Defender Objectives
1. Don’t sell yourself cheaply.
Destroy or immobilize at least 4 enemy mechs.
2. What the…?
Gather information on both Hatamoto battlemechs. Target is completely scanned if a defender unit stays no further than three hexes from it for two complete combat rounds.

SPECIAL RULES

Cold start
Units of the defender command lance perform a cold start. During the movement phase of round 1 they cannot expend movement points (treated as standing still) and do not count towards the initiative purposes.
Вообще-то я противник всякой войны. Война портит солдат, разрушает шеренгу и пачкает мундиры.
Аватара пользователя
Diamond
Сотрудник Библиотеки
 
Сообщения: 4776
Зарегистрирован: 15 окт 2008, 14:26
Откуда: Херотитус, Нью-Гедон
Благодарил (а): 164 раз.
Поблагодарили: 2035 раз.
Награды: 10
За заслуги перед порталом, 1ст (1) Великое Летнее Кишение-10, уч (1) Иррегуляры vs Крылья (1) Великое червие - 2010 (1) Операция "Крыса" (1)
Великое Летнее Кишение-11, 3ст (1) Великое Весеннее Кише-14, 3ст (1) Уроборос-2014 золото (1) Серебряный призер БТКон-2010 (1) За участие в БТконе12 (1)

Re: Fireworks

Сообщение Пауль » 02 фев 2010, 17:26

суперские сценарии. жалко в меге не отыграть...
Разница между фанатизмом и преданностью в ширине зрачков. Терра, 2010, Леонов Павел
Нет никакой разницы между мечтой и дымом кроме желания
Аватара пользователя
Пауль
Энциклопедист
 
Сообщения: 1925
Зарегистрирован: 22 авг 2009, 21:54
Откуда: Калининград
Благодарил (а): 257 раз.
Поблагодарили: 230 раз.
Награды: 3
Бронзовый призер ФанФик-2011 (1) Кольца вокруг гнезда (1) Иррегуляры vs Крылья (1)

Re: Fireworks

Сообщение Diamond » 02 фев 2010, 17:59

Imp: насколько я помню те две карты в первом сценарии шансов продержаться 12 ходов у них нет, особенно против пилотов с ганнери 3
ну как минимум мало
и оттуда может пойти перекос в последующие сценарии

Dmitry: 10 ходов?

Imp: 12 )
плюс 1/2 на отступление

Dmitry: я думаю - не сократить ли до 10 ходов

Imp: может быть, надо тестить
просто там более менее крепкая только вольверина
да и у нее аммо в полностью пустом торсу
так что там во многом как повезет с распрыжкой чуть не повезло - мех труп

Dmitry: можно сделать бой в сумерках
(+1 к стрельбе)

Imp: да можно попытаться, это надо потестить

и кстати во втором сценарии может легко получиться что выгодней чтобы выжило 5 мехов вместо 6
так как при 5ти ты получаешь +2 неплохих меха
может просто добивать до шести, а не так что если меньше 6ти то +2

-----
Вот примерно этого жду =).
Вообще-то я противник всякой войны. Война портит солдат, разрушает шеренгу и пачкает мундиры.
Аватара пользователя
Diamond
Сотрудник Библиотеки
 
Сообщения: 4776
Зарегистрирован: 15 окт 2008, 14:26
Откуда: Херотитус, Нью-Гедон
Благодарил (а): 164 раз.
Поблагодарили: 2035 раз.
Награды: 10
За заслуги перед порталом, 1ст (1) Великое Летнее Кишение-10, уч (1) Иррегуляры vs Крылья (1) Великое червие - 2010 (1) Операция "Крыса" (1)
Великое Летнее Кишение-11, 3ст (1) Великое Весеннее Кише-14, 3ст (1) Уроборос-2014 золото (1) Серебряный призер БТКон-2010 (1) За участие в БТконе12 (1)

Re: Fireworks

Сообщение Darth Val » 02 фев 2010, 19:02

А можно сыграть? ))
Без жалости
Darth Val
Продвинутый читатель
 
Сообщения: 845
Зарегистрирован: 30 янв 2009, 03:01
Благодарил (а): 516 раз.
Поблагодарили: 40 раз.
Награды: 2
Операция "Крыса" (1) За участие в БТконе12 (1)

Re: Fireworks

Сообщение Diamond » 02 фев 2010, 20:00

Ты, кажется, знаешь, куда и когда для этого нужно прийти =)
Вообще-то я противник всякой войны. Война портит солдат, разрушает шеренгу и пачкает мундиры.
Аватара пользователя
Diamond
Сотрудник Библиотеки
 
Сообщения: 4776
Зарегистрирован: 15 окт 2008, 14:26
Откуда: Херотитус, Нью-Гедон
Благодарил (а): 164 раз.
Поблагодарили: 2035 раз.
Награды: 10
За заслуги перед порталом, 1ст (1) Великое Летнее Кишение-10, уч (1) Иррегуляры vs Крылья (1) Великое червие - 2010 (1) Операция "Крыса" (1)
Великое Летнее Кишение-11, 3ст (1) Великое Весеннее Кише-14, 3ст (1) Уроборос-2014 золото (1) Серебряный призер БТКон-2010 (1) За участие в БТконе12 (1)


Вернуться в Бешеные кубики

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Bing [Bot] и гости: 6